Radoica ostao bez RTK

Radoica ostao bez RTK

Ministarstvo privrede saopštilo je da je poništilo privatizaciju Radio-televizije Kragujevac i naplatilo bankarsku garanciju od Radoice Milosavljevića, kruševačkog biznismena koji je u oktobru 2015. godine, uz još sedam medija, kupio kragujevačku televiziju.

Još uvek nije poznato kakva će biti dalja sudbina televizije, koja postoji 47 godina i trenutno ima 67 zaposlenih.

Zakon o javnom informisanju zabranjuje državno vlasništvo nad medijima. S druge strane Zakon o privatizaciji propisuje da nakon raskida ugovora o prodaji, Ministarstvo privrede imenuje privremenog zastupnika kapitala.

To znači da RTV Kragujevac prelazi privremeno u nadležnost države. Nakon toga organizuje se novi postupak privatizacije. Nije međutim precizirano koji je rok da se to sprovede.

U Ministartsvu privrede danas nisu mogli da odgovore na pitanje kako će se u prelaznom periodu, a pre ponovnog oglašavanja na prodaju ove medijske kuće, RTK finansirati.

Redovne plate, zaposleni u RTK ne primaju od maja 2016, odnosno od održavanja lokalnih i vanrednih parlamentarnih izbora.

Ministarstvo privrede: Nisu ispunjene ugovorne obaveze

U odluci o raskidu ugovora o prodaji RTK, Ministarstvo privrede je navelo da kupac Radoica Milosavljević nije izvršio ugovorenu obavezu isplate zarada, investiranja 150 hiljada evra i dostavljanja revizorskog izveštaja.

Prethodno, Ministarstvo privrede nije pokrenulo postupak naplate bankarskih garancija i raskida ugovora, uprkos više štrajkova upozorenja zaposlenih zbog neisplaćenih zarada. Prema navodima predstavnika sindikata Nezavisnost iz Ministarstva privrede im je još u novembru potvrđeno da su od poslodavca dobili dokumenta iz kojih se vidi da kupac ne isplaćuje zarade, ali da je ipak doneta odluka da se Milosavljeviću da dodatni rok od 30 dana da dostavi revizorski izveštaj.

U međuvremenu izvršitelji su popisali deo imovine privatizovane Radio-televizije Kragujevac povodom tužbi zaposlenih zbog neisplaćenih zarada. Tom prilikom ova medijska kuća je ostala bez celog voznog parka i vrednog dela tehnike.

Zanimljivo je da je kamere, tri računara za televizijsku montažu i grafičku jedinicu od radio – televizije otkupio Grad Kragujevac.

Inače, samo nekoliko dana nakon što je Radoica Milosavljević kupio RTV Kragujevac za 85,5 hiljada evra, ovoj televiziji je iz budžeta grada isplaćeno oko 250.000 evra subvencija.

Na subvencionisanje privatnog medija, što je u suprotnosti za Zakonom o javnom informisanju, odmah su reagovala novinarska udruženja. Grad je odluku da novac uplati nakon privatizacije pravdao prethodno preuzetim obavezama finansiranja ove medijske kuće, koje su se odnosile na period pre njene prodaje.

Međutim, RTV Kragujevac je u tom trenutku već dobio oko 44 miliona dinara što je bio ukupni budžet namenjen ovom mediju iz gradskog budžeta u 2014. godini.

Gradsko veće je nakon toga, a neposredno pre privatizacije RTK odlučilo da se budžet uveća za 30 miliona dinara, odnosno za približno 250.000 evra. Ta suma televiziji je isplaćena tek nakon što je Radoica Milosavljević postao njen vlasnik za gotovo tri puta manji iznos.

2016. godine odlukom gradske uprave RTV Kragujevac dobila je i posao vredan pet miliona dinara za prenos skupštinskih zasedanja.

U upravi Grada Kragujevca Insajder.net danas nije dobio odgovor na pitanje kako će RTV Kragujevac biti finansiran nakon raskida ugovora o privatizaciji. Potvrđeno nam je samo da je u budžetu Grada za ovu godinu predviđeno 20 miliona dinara za unapređivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja, ali ne i da će ta sredstva biti podeljena putem konkursa za sufinansiranje sadržaja od javnog značaja.

Grad Kragujevac je jedini grad koji dve godine nije sproveo konkurs za sufinasiranje medijskih sadržaja od javnog značaja čime je prekršen Zakon o javnom informisanju.

2015. godine predstavnici lokalne vlasti su optužili medijska udruženja za poništavanje konkursa, iako udruženja tada nisu predložila kandidate za komisiju zbog nezakonitih uslova konkursa.

Godinu dana kasnije, na pitanje novinara da li je svestan da Grad odlukom da ne raspiše konkurs krši zakon, gradonačelnik Radomir Nikolić je odgovorio potvrdno, navodeći da u gradskoj kasi nema para za medije.

Zakon o javnom informisanju ne predviđa sankcije za one koji ga krše.

„Medijska imperija“ Radoice Milosavljevića

Radoica Milosavljević je uz RT Kragujevac u procesu privatizacije 2015. godine kupio i Radio-televiziju Kruševac, TV Pančevo, Centar za informisanje Novi Kneževac, TV Pirot, TV Požegu, TV Brus i TV Caribrod iz Dimitrovgrada.

TV Kruševac koji je prodat za 14 hiljade evra, do sada je putem konkursa dobio 74 hiljade evra, RTV Caribrod je Radoica Milosavljević platio 18,6 hiljada evra, a u prvoj godini poslovanja na ime sufinansiranja iz budžeta Opštine Dimitrovgrad, ovom mediju je isplaćeno oko 107 hiljada evra. RTV Pančevo je prodata za 87,2 hiljada evra, a na konkursu je dobila više od 140 hiljada evra. TV Pirot je Milosavljevića koštala 26,3 hiljada evra. Na konkursima i na ime državne pomoći ova medijska kuća je dobila oko 66 hiljada evra

S obzirom na to da je dva puta osuđivan zbog zloupotrebe službenog položaja, u toku privatizacije medija Radoici Milosavljeviću su mnogi osporavali pravo kupovine ali ti prigovori na kraju nisu usvojeni.

Milosavljević: RTK je za mene završena priča

Za loš položaj u kom se našla televizija RTV Kragujevac, Radoica Milosavljević je optužio zaposlene “koji nisu zaradili plate”, ali i grad koji dve godine nije raspisao konkurs za sufinanisranje medijskih sadržaja od javnog značaja. U izjavi za Istinomer, Milosavljević je nedavno rekao da neisplaćene zarade novinarima ne duguje on, već Grad Kragujevac.

Insajder.net je danas pokušao da Radoici Milosavljeviću postavi pitanje zbog čega opstanak svojih privatnih medija uslovljava novcem iz budžeta lokalnih samouprava ali je Milosavljević pre nego što je našem novinaru spustio slušalicu, samo kratko prokomentarisao da je priča o RTK za njega završena. 

Foto: Cenzolovka
Izvor: Insajder 

U FEBRUARU PRODAJA OPREME RTK I VEĆINSKOG UDELA U TVK9


PRVI PRVI NA SKALI Ko nam truje decu

ppns - modli

APELI


PPNS/KG VODIČ

PPNS/RADION

PPNS/RADION - EMISIJE KOJE VIŠE NISU NA FM

Print Friendly and PDF

Komentara: 0

Dodaj komentar

Facebook komentari